
A most iskolába járó, vagy éppen frissen végzett fogászati asszisztenseknek már valószínűleg ismeretlen az a világ, amikor az orvosi rendelőkben nem volt elterjedt, hogy elkülönített ügyfélkapcsolati munkatársakat alkalmazzanak. Időnként még lehet alkalmunk regresszálni ebbe a retró tudatállapotba, például amikor a háziorvosunkat hívjuk, és Olgika elmondja, hogy „akkor be tetszik csattogni a vizeletmintával rendelőintézetbe és be tetszik adni az ablakon, értem?!”. (Ugye mindenki hallja lelki füleivel?)
Ma már magánrendeléseken egy bizonyos méret fölött elengedhetetlen a recepciósok/pácienskoordinátorok foglalkoztatása. Nem kérdés, hogy egy 8 székes rendelő nem engedheti meg magának azt a luxust, hogy a non-stop csörgő telefonok felvételét az asszisztenciára terhelje. De mi a helyzet egy kis csapattal? Elbír egy külön recepcióst egy legföljebb 3-4 fős szervezet? Szükséges egyáltalán?
Fogászati recepciós vs. fogászati asszisztens death match
Mint oly sok esetben, a válasz itt sem teljesen egyértelmű, de talán segíthetünk a mérlegelésben az alábbi többfordulós mérkőzés közvetítésével.
1. Menet: humán költségek
A recepciós nélküli rendelő nagy gazdasági előnnyel kezdi a mérkőzést, hiszen egy komplett munkabér (+járulékok) terhét megspórolhatja azzal, hogy az asszisztenciára bízza a recepciós feladatokat.
2. Menet: ügyfélélmény
Hidd el, hogy a páciens pontosan érzékeli azt, ha a vonal túlsó végén valaki dedikáltan vele foglalkozik. És ugyanúgy érzékeli azt is, ha a fő munkakör mellett „szükséges rossz”-ként foglalkoznak a kérdéseivel, igényeivel. Segíthetsz persze a dolgon akkor, ha nem asszisztálás közben, hanem elkülönített műszakban bízod az asszisztensedre a recepció menedzselését. Ezt a menetet tehát a recepciósok nyerik egy pontosan bevitt jobb horoggal.
3. Menet: adminisztráció
Nyilván léteznek hanyag recepciósok és szuper precíz asszisztensek, akik imádják a papírmunkát, de legyünk reálisak. Az asszisztenseidnek, ha jól akarják végezni a munkájukat, nem csak a szék mellett kell helytállniuk, hanem számtalan más fronton is a sterilizálástól kezdve a beszerzésen át a szervízmunkák megszervezéséig. Ez nem jelenti azt, hogy a recepciós munkakör ne lenne önmagában rendkívül komplex, de ennek a munkakörnek RÉSZE az ezzel járó adminisztráció, míg az asszisztens esetében túlmutat azon. Ebben a körben is erősebb harcosok a recepciósok!