Meddig alacsonyodsz le? Fogászati marketing 2022-ben

2022.10.22.
Czingler Zsolt
fogászati marketing közösségi média Végigolvasás 2 perc

Facebook, Insta, LinkedIn, TikTok, blog, vlog, podcast… Csak hogy a többség által ismert és többé-kevésbé használt közösségi média csatornákat és formákat említsem. Ha választani kell, akkor melyik most a trendi? És a trendet kell-e követnie egy fogászatnak, teszem azt adott esetben „idióta” TikTok videókkal? Ebben a cikkben próbálunk némi támpontot adni arra vonatkozóan, hogy melyikkel és kinek érdemes foglalkozni, no és milyen tartalommal.

Fontos-e a közösségi média aktivitás a fogászati marketingben?

3-4 éve erre a kérdésre egyértelműen azt a választ adtam volna, hogy „Persze, a Facebook és az Insta olyan csatornák, amelyeken rendkívül könnyen és költségmentesen eléred a pácienseidet, mindenképp élj vele!” Ma már ezen annyit módosítanék, hogy „ha tudsz olyan tartalmat készíteni, amivel eléred a számodra fontos pácienseket és meg tudod őket szólítani, akkor mindenképp foglalkozz vele!” Akkor, hogy ha csak általános tartalmat és a hozzá illő stock fotót tudsz összerittyenteni, akkor nem feltétlenül kell ezzel időt töltened.

Ez utóbbinak az az oka, hogy az emberek ingerküszöbe (a tied, az enyém, a pácienseké) sokkal magasabban van, ergo meg kell próbálni egyedibb, saját tartalmat készíteni, ami eljut azokhoz, akiket meg szeretnénk szólítani. És hogy ezzel azt akarom-e mondani, hogy adott esetben ez akár gyermekdedebb (nevezzük nevén idiótának tűnő) videókat is jelenthet, amik egyre több fogászatnak a TikTok oldalán is megjelennek? Ahhoz, hogy erre pontos választ adjunk, a bekezdés első mondatának 2 nagyon fontos elemét kell megvizsgálni: egyedi, saját tartalom – mit jelent ez? És azok, akiket meg szeretnénk szólítani – kik ők pontosan?

Kiket szólítunk meg a fogászati marketinggel? 

Mielőtt bármilyen marketing aktivitásba kezdesz, ez legyen az első, amit meghatározol!

Kik a te ideális pácienseid?

Nők, férfiak, tinik, családok, szinglik, egyetemisták, celebek, celebeket követő Z generációsok, …? Olyan nincs, hogy mindenki! Határozd meg konkrétan, mert csak így fogod tudni eldönteni, hogy mivel éred el őket. Lehet akár 3-4 ideális páciens típusod (buyer persona).  

  • Milyen idősek?
  • Honnan tájékozódnak? – itt vedd végig az összes online és offline csatornát. 
  • Milyen eszközökön fogyasztják a tartalmakat? – telefon, számítógép, azon belül is fontos-e a márka.
  • Online, vagy offline csatornákon keresztül? – lehet, hogy nem is kell a közösségi média, mert a helyi újságot olvassák inkább a pácienseid – bár ezt majdhogynem kizártnak tartom ma már.
  • Milyen intellektuális háttérrel bírnak? – ez nagyban meghatározza, hogy milyen legyen a szóhasználatod és maga a tartalom.
  • Mi a vonzó számukra? – könnyedebb tartalmakat kedvelik, mérvadó számukra, hogy mit mond mondjuk egy celeb, vagy a szakmai dolgok a hitelesebbek számukra.

 

Hasonló írásaink

Küldj üzenetet!