„A csapat rendkívül pozitívan élte meg a mai napot. Marci azt mondta, fél év múlva rendezzünk mindenképpen valami hasonlót, akár ebben vagy más témában is!”
Egy csapat akkor működik igazán olajozottan, ha tagjai számíthatnak egymásra, ismerik és megbíznak egymásban, valamint nehéz helyzetekben támogatják egymást. Az ilyen csapatdinamika kialakítása és fenntartása összetett folyamat, amely időt és energiát igényel. Éppen ezért fontos, hogy évente vagy félévente szánjunk időt arra, hogy közösen reflektáljunk, feldolgozzuk a felmerülő helyzeteket és problémákat, közösen tanuljunk, erősítsük a kapcsolódási pontokat, és közös élményeket gyűjtsünk. Pontosan ilyen célt szolgált a 2025 januárjában tartott évindító kommunikációs tréning is.
Immár 4. éve kezdjük az évet közös csapatépítő tréninggel, és már most beírtuk a naptárba a következő időpontot: 2026. január 10. Az 5 éve tartó együttműködés mára egy kölcsönös bizalmon alapuló kapcsolattá fejlődött, amelyet havi kontrolling riportok, vezetői tanácsadások és rendszeres tréningek tesznek teljessé – például, mint ez a mostani találkozó is.
Doktor Laczkó Rolanddal évek óta dolgozunk együtt, járt már nálunk több általunk szervezett képzésen is. Saját rendelőjét bő két évvel ezelőtt nyitotta meg. Pácientúrája organikusan nő, gyakran a szervezeti méretekhez képest nagyobb terhelést is róva a rendelőre. A növekedés egyrészről nehezen kezelhető szituációkat szül, másrészről többen is vannak a rendelőben, így az egymással való együttműködés is jóval hangsúlyosabb lesz. Roli nyár végén, ősz elején keresett meg bennünket hogy fejlesszük a csapaton belüli és a páciensek felé történő kommunikációt – mindezt úgy, hogy a teljes team új lendületet kapjon, fejlődjön a csapatkohézió. 2024 nov 30-án egy egész napot töltöttünk együtt egy rendkívül kellemes környezetben.
Az ABC dental egyik orvosa, Zsófia doktornő már járt nálunk korábban képzésen, és olyan sokat tanult és annyira élvezte az egynapos programot, hogy elvitte a hírt az ABC Dental vezetőségének is. Júlia, a rendelő tulajdonosa le is csapott a lehetőségre: ősz elején egyeztettük le a képzés célját és pontos dátumát. A program a csapaton belüli együttműködés fejlesztésére és a páciensekkel való kommunikáció javítására fókuszált. Így 2024 november 29. egy igazán izgalmas és tartalmas nap lett a rendelő életében!
Andrea, a cég ügyvezetője és praxismenedzsere azzal a kéréssel fordult hozzám, hogy szeretné, hogy a csapata hatékonyabban és rutinosabban tudjon kommunikálni a páciensekkel. Akár a mindennapi pácienskoordinációról, akár a magasabb árak magabiztosabb kommunikálásáról, akár a hosszabb várólista okainak elmagyarázásáról legyen szó, a csapattagok szívesen vennének tanácsokat ötleteket, hisz ezek a területek mind kihívást jelentenek a rendelőben. Andrea szerette volna továbbá, ha a konkrét kommunikációs technikákon túl a csapat új lendületet kap a tréninget követően, összekovácsolódik a közösség és a mindennapokban gördülékenyebben kommunikálnának egymással.
Egy összesen hat órás (egy óra ebédszünettel együtt 7 órás) személyre szabott tréninget állítottam össze, melyben 4 konkrét kommunikációs technikát tanultunk meg, megismertük a betegéletút első szakaszának legfontosabb momentumait és egy mókás játék keretén belül zárásként összekovácsoltuk a csapatot. Remek tapasztalat és kellemes péntek volt a számomra egy kifejezetten MINŐSÉGI rendelő MINŐSÉGI munkatársaival.
Veszprémi Soma Doktor Úr a közelmúltban vette át a Budai Fogászati és Implantológiai Centrum vezetését. Tudja, hogy a sikeres működéshez nem csak a szakmai felkészültség kell, ezért az egyre stabilabban formálódó csapatát egy kis „kommunikációs kiképzésre” is elhozta hozzám.
Négy órát töltöttünk együtt egy pénteki délelőttön, ahol sok-sok gyakorlat kíséretében megismertük a:
Horvát Kriszta segítségével azt a felkérést kaptam Dr. Kocsis András Doktor Úrtól, hogy állítsunk össze egy rendelőre képzési programot, mely fókuszál a csapat kommunikációs képességeinek fejlesztésére, segít gördülékenyen kezelni különböző páciensügyeket, lendít a csapat belső hatékonyságán és kommunikációján, valamit össze is kovácsolja a munkatársakat.
A megfogalmazott igényeket közösen kibontottuk egy egyórás Zoom egyeztetés alkalmával, amikor Doktor Úr, Kriszta és Balázs (a rendelő menedzsere) megosztotta velem a részletes elvárásokat a programmal kapcsolatban, megfogalmazta az igényeket és a tréning célját. Ezt követően dolgoztuk ki a konkrét tréning blokkokat, melyben Kriszta és Balázs is nagy segítségemre volt, rengeteg hasznos inputot kaptam.
Két alkalommal jártam a Centrumban, első ízben megismertünk 6 konkrét, azonnal használható és a mindennapi munkába rögtön beilleszthető kommunikációs technikát. Másodszor egy hónappal később gyűltünk össze, amikor is rövid ismétlést követően átnéztük a „házi feladatokat”, majd a csapattagok által összegyűjtött és megtörtént konkrét szituációkat dolgoztuk fel, írtunk és szerkesztettünk kulcsmondatokat a jövőbeli hasonló helyzetek sikeres megoldására.
Váczi Orsi egy 5 körzetből és egy magánrendelőből (plusz egy labor) álló céges egységet vezet számos közreműködő orvossal és munkavállalóval. Nagy gyógyzserészeti cégnél szerzett tapasztalatából adódik, hogy tudja, egy ekkora cég irányítása nem működhet egységes céges filozófia, értékrend és a közös célokkal való azonosulás nélkül. Orsival már évekkel ezelőtt csináltunk egy kommunikációs tréning sorozatot, amelyet 2021 január-márciusában egy egészen egyedi, személyre szabott tréning/workshop sorozat követett.
Orsival megbeszéltük az igényeket és a vágyakat és közösen dolgoztuk ki a tematikát, melynek része volt:
Sziklási Bea kolléganőmmel 2 telephelyen egyenként 2 alkalmat dolgoztunk együtt workshop jelleggel a csapattal. Összesen négy alkalommal jártunk Orsiéknál.